Literatur

- EvaMarinus - 24 Jul 2020
You are here: MSFE » Literatur » WebLinks » Literatur

Adhikari, Kishalay & Panda, Rajeev Kumar (2018). Users' Information Privacy Concerns and Privacy Protection Behaviors in Social Networks, Journal of Global Marketing, 31:2, 96-110, DOI: 10.1080/08911762.2017.1412552

D-EDK. (2014). Lehrplan 21. Online verfügbar unter: www.lehrplan.ch (Nur Medien und Informatik Teil anschauen!)

Doring, N. & Bortz, J. Forschungsmethoden und Evaluation in den Sozial- und Humanwissenschaften (5. Auflage, 2016). Kapitel 3, 5, 7 & Sektionen 10.3 & 10.4.

Gudmundsdottir, Sigrun & Shulman, Lee (1987) Pedagogical Content Knowledge in Social Studies, Scandinavian Journal of Educational Research, 31:2, 59-70, DOI: 10.1080/0031383870310201

Hermida, M. (2019). EU Kids Online Schweiz. Schweizer Kinder und Jugendliche im Internet: Risiken und Chancen. Auszug aus den Ergebnissen. https://doi.org/10.5281/zenodo.2842133

Hermida, M., Hielscher, M., & Petko, D. (2017). Medienkompetenz messen: Die Entwicklung des Medienprofis-Tests in der Schweiz. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 38–60. https://doi.org/10.21240/mpaed/00/2017.06.02.X

Marinus, E., Powell, Z., Thornton, R., McArthur, G., & Crain, S. (2018). Unravelling the Cognition of Coding in 3-to-6-year Olds: The Development of an Assessment Tool and the Relation Between Coding Ability and Cognitive Compiling of Syntax in Natural Language. Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research, 133–141. https://doi.org/10.1145/3230977.3230984

Papastergiou, M. Students’ Mental Models of the Internet and Their Didactical Exploitation in Informatics Education. Educ Inf Technol 10, 341–360 (2005). https://doi.org/10.1007/s10639-005-3431-7

Roman-Gonzales, M. (2017) Computational Thinking Test https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563216306185?via%3Dihub

Waller, G., Suter, L., Bernath, J., Külling, C., Willemse, I., Martel, N. & Süss, D. (2019). MIKE – Medien, Interaktion, Kinder, Eltern: Ergebnisbericht zur MIKE-Studie 2019. Zürich: Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.

Weintrop, D., Killen, H., & Franke, B. E. (2018). Blocks or Text? How programming language modality makes a difference in assessing underrepresented populations. In Kay, J. and Luckin, R. (Eds.) Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018, Volume 1. London, UK: International Society of the Learning Sciences.

-- EvaMarinus - 24 Jul 2020